Huisregels: Samen zorgen we voor een prettige en veilige omgeving
Voor de goede gang van zaken en om ongelukken, incidenten en verwarring te voorkomen, heeft SMC Alkmaar de onderstaande huisregels geformuleerd.
Onze huisregels
- Om een vlot verloop van de “intake” te kunnen bewerkstelligen verzoeken we je 10 minuten voor de eerste afspraak in de wachtkamer aanwezig te zijn. Neem tenminste de volgende dingen mee: passende (onderkleding), je verzekeringsbewijs en een geldig legitimatiebewijs (ID, rijbewijs of paspoort). SMC Alkmaar of de onafhankelijke interne partners zijn wettelijk verplicht deze gegevens te controleren en te noteren in het elektronisch patiĆ«ntendossier.
- Je kunt in bepaalde gevallen een afspraak maken zonder verwijzing van je huisarts (directe toegankelijkheid). Er zal dan eerst middels een “screening” gekeken worden of je in aanmerking komt voor behandeling. Indien dit niet het geval is, word je verwezen naar je huisarts.
- Bent je door een huisarts of specialist verwezen, dan heb je een verwijsbrief nodig, dit geldt ook voor chronische aandoeningen. Informeer bij je fysiotherapeut naar de voorwaarden om te voldoen aan de chronische lijst.
- De eerste afspraak zal bestaan uit een intakegesprek en onderzoek. Hieruit volgt een behandelplan, wat samen wordt doorgenomen en waarop je akkoord moet geven. Dit wordt vastgelegd in jouw dossier.
- Je kunt je afspraak tot 24 uur van tevoren kosteloos wijzigen of afzeggen. Is dit binnen 24 uur, dan wordt de behandeling of het consult bij je in rekening gebracht. Niet nagekomen afspraken worden niet door jouw verzekering vergoed.
- Binnen SMC Alkmaar geldt een algeheel rookverbod en zijn huisdieren niet toegestaan.
- Je bent zelf verantwoordelijk om je polisvoorwaarden na te kijken in hoeverre je verzekerd bent voor de zorg die je afneemt. Door de vele verschillen in polissen is het voor onze zorgverleners onmogelijk om je hierin optimaal voor te lichten.
- Je bent zelf verantwoordelijk voor het bijhouden van het aantal behandelingen/consulten die je hebt gehad bij SMC Alkmaar en/of andere praktijken. Het is aan te bevelen om jouw verzekeringspolis betreffende vergoedingen fysiotherapie voor de intake door te nemen.
- Indien jouw verzekering de behandelingen/consulten niet vergoedt of het aantal behandeling wordt overschreden, ontvang je zelf de rekening. Deze kun je direct bij ons pinnen. Lukt het je niet om direct te pinnen, dan sturen wij de rekening per e-mail toe. Wanneer de betaling niet tijdig wordt voldaan, ontvang je een tweede herinnering thuis. Je dient deze zelf tijdig te betalen. Zo niet, is er kans op extra kosten aanwezig. Eventuele betalingsafspraken zijn in overleg mogelijk. Deze afspraken vervallen bij het niet tijdig voldoen van de gemaakte afspraken.
- De tarieven van SMC Alkmaar zijn altijd in te zien op de website van SMC Alkmaar. Tarieven van interne partners kun je bij betreffende partner opvragen of inzien op de website.
- Geregistreerde gegevens worden behandeld conform de geldende AVG regelgeving.
- Het is voor patiƫnten en bezoekers niet toegestaan om de computer/laptop van de therapeut te bedienen.
- Heb je veranderingen in je verzekering of persoonsgegevens, geef dit dan direct door aan je fysiotherapeut. SMC Alkmaar is niet aansprakelijk voor eventuele onjuiste persoon- of verzekeringsgegevens.
- SMC Alkmaar is doordeweeks in principe geopend van 8:00 – 21:00 en op zaterdagochtend vanaf 08:00 – 13:00. Echter, kun je niet op alle tijden terecht voor elk type zorg/hulpverlening.
- Ingeval van calamiteiten dien je de aanwijzingen van het personeel of de hiertoe bevoegde instantie (brandweer, politie) op te volgen.
- SMC Alkmaar is niet verantwoordelijk voor diefstal of verlies van eigendommen in of rond het pand. Let erop dat je geen waardevolle spullen achterlaat.
- Op onze website is uitgebreide informatie te vinden over de tarieven, betalingsvoorwaarden en het klachtenreglement. Heb je overige vragen? Neem dan contact op met onze administratie via info@smc-alkmaar.nl.